Wednesday 26 December 2012

Mé nové irské 'doma'

Opravdu jsem nevěřila, že již ve čtvrtém článku vám budu moci představit svůj nový irský domov! Ano, rodinka, ze které jsem byla tolik nadšená, se pro mě rozhodla :-) Navíc jsem to dostala jako dárek pod stromeček, napsali mi to 24. večer! Jen tak jsem si zaskočila na mail a tam na mě svítil jeden od nich. Napsali mi to moc krásně, radost jsem měla takovou, že jsem mail dočetla jen do půlky, resp. do věty, kde se mě ptali, jestli bych chtěla být jejich další au-pair a potom jsem začala nadšeně skákat a křičet po domě :-) Jedna z posledních vět byla, že doufají, že přijmu jejich nabídku, tak tady opravdu nebylo o čem přemýšlet! Od první zprávy na APW jsem z nich měla dobrý pocit, který se s další zprávou a Skype hovorem jen umocňoval. Ještě před rozhodnutím mě požádali o reference od Cate a já jsem je též požádala o mail na jejich bývalou au-pair (odjížděla od nich těsně před Vánoci), která mi odepsala během jednoho dne a o rodince jsem četla jen samé krásné věci, což potvrdilo moje skvělé pocity z nich. Cate o mně prý také psala hezky, a tak už asi nic nebránilo tomu rozhodnutí :-) Momentálně jsou na Vánoce v Americe (hrozně rádi tam jezdí s tatínkovo rodinou), takže naše konverzace je trochu omezenější, ale hned jak přijedou, budeme si volat ještě jednou a já poznám dětičky. Brzy bychom se měli domluvit na příjezdu, alespoň v to doufám, protože bych si ráda koupila letenku co nejdřív. Odjíždět budu začátkem března. A jak tedy moje nová host rodina vypadá? Prozatím jsem zvolila jiná jména v rámci zachování soukromí rodiny.
Budu se starat o dvě děti, šestiletou Sarah a dvouletého Harryho, rodiče se 'jmenují' Beth a Samuel. Bydlí v severní části co. Kildare, což mi přijde jako moc fajn lokalita, protože je to celkem blízko k Wicklow Mountains (miluju hory), kousek k lesoparku (!!), kousek do Dublinu, což není úplně k zahození, i když větší města nějak extra nemusím a spokojenější jsem na vesnici v přírodě; a taky je to na trase autobusu i vlaku do západního Irska, kam se chci hrozně moc podívat a strávit tam alespoň pár dní. K moři to zas tak blízko není, ale to asi přežiju, nemůžu mít všechno :-) Sarah chodí do školy, takže tu uvidím vždycky ráno a pomůžu se 'school run', potom s maminkou odjede do školy (ve výjimečných případech se mnou) a já zůstanu doma s Harrym. Některé dny v týdnu má aktivity jako 'play&music group', kam ho budu mít za úkol odvézt. Ano, uhodli jste, budu řídit :D Jsem na to hodně zvědavá! Trochu se toho bojím, ale snad si rychle zvyknu. Řízení mám ráda a myslím, že mi i celkem jde, tak to snad nebude takový problém. Auto mi bude k dispozici i pro osobní potřebu, což je super pro cestování po neznámých místech (ti, kdo znají irskou veřejnou dopravu ví, o čem mluvím), ale musím se roďky ještě zeptat, jestli mají kolo, to bych radši na kratší vzdálenosti :-) Odpoledne vyzvednu Sarah ze školy (někdy přijede s mamčou) a buď se jede na aktivitu, nebo domů si udělat úkoly a hrát si do cca 4-5:00 pm, kdy přijede Beth a já mám volno, resp. ještě pomůžu s večeří a tak. Co se týče domácích prací, budu mít na starost klasiku - úklid po dětech, úklid po jídle, jednou týdně vysát a vytřít a prát, když bude potřeba. Znovu žádné žehlení, hurá!!! Beth to stejně jako Cate přijde zbytečné, mně taky, výborně :D A abych nezapomněla, mají ještě pejska a slepice :-)) Pejsek je tříletý zlatý retrívr Bailey, za což jsem moc ráda! Nebudu ho mít na starosti, ale stejně s ním ráda budu chodit na procházky co nejčastěji to půjde. To je, tuším, více méně všechno.
Abych to všechno neměla tak jednoduché, včera se mi ozvala ta rodina, co se zná s Cate. Oni se mi ozvali už před několika dny s tím, že bohužel potřebují au-pair od ledna nebo února a do března čekat nemůžou, jenže se jim ozvala jejich bývalá au-pair, že by k nim přijela na ledena a únor, což znamená, že bych mohla v březnu v pohodě přijet. Ale svoje rozhodnutí už nebudu měnit. I když by tahle rodina asi byla větší jistota toho, že se tam budu mít hezky a úkoly bych měla podobné, ještě jsem s nimi nemluvila po Skype a navíc bydlí v lokalitě, kterou už mám jakžtakž objevenou. Samozřejmě jsem nad tím dost přemýšlela, ale jednou už jsem se rozhodla pro 'mojí' rodinu a chtěla bych u toho zůstat. Věřím, že to tak bude dobře :-)
Myslím, že to je vše, co jsem dnes měla na srdci, tak vám přeji pokojné doprožití svátků a prázdnin, ať už jste kdekoliv!

4 comments:

  1. Tak vyborne, moc gratuluju k vybrani a budu ti tu drzet fleka! :]

    ReplyDelete
  2. Hezký, těším se opět na tvoje zápisky :-) A proč jsi vůbec nejela zase ke Cate a třem holčičkám?

    ReplyDelete
  3. Ahoj, díky za komentář! :-) Cate tam má au-pair na rok do července, takže bych tam byla tak trochu navíc.

    ReplyDelete